شورولت مالیبو2017

توضیحات در ادامه ی مطلب 


موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری مالیبو ۸۷ اسب بخار قدرت کمتر و دو نسبت دنده کمتر نسبت موتور قدرتمند تر ۲ لیتری دارد. هرچند موتور ۱.۵ لیتری به قدررت موتور ۲ لیتری نیست اما ۱۶۳ اسب بخار قدرت آن خیلی نرم تر در اختیار خودرو قرار میگیرد. در واقع می توان گفت این بهترین موتو چهار سیلند جی ام است. گشتاور ۱۸۴ پوند/فوتی به طور کامل در دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس راننده است که بسیار مناسب ترافیک شهری و مسیر های بین شهری است. اما مقدار کمی تاخیر  در حین دنده عقب در آن احساس می شود. این موتور برای ر سیدن از ۰ به ۹۶ کیلومتر تنها به هشت ثانیه زمان نیاز دارد که خود بیانگر آن است که ما با یک جمبو جت سریع طرف نیستیم. اما جالب است بدانید مالیبوی کم توان ما هنوز از پس تویوتا کمری ۲.۵ لیتری بر می آید.

 

جنرال موتورز به شکل جدی در سال های اخیر روی بحث کیفیت سواری تمرکز کرده است و در بعضی از محصولاتش این خصیصه آنقدر پ رنگ شده که انگار به بخش های دیگر توجهی نشده. مالیبو نیز نسبت به اسلاف خود سواری دلچسب تری دارد. اما از طرف دیگر حرکات بدنه کاملا تحت کنترل و قابل پیش بینی است و علاوه بر این در هنگام دستی کشیدن ها انتهای عقبی ماشین کمی تمایل به بازی نشان می‌دهد. در اینجا باید به یک تغییر اشاره کنم که دنیایی از تفاوت ها را با نسل های قبلی ایجاد کرده است: استفاده از تایر های گودیر با ضمانت با رابر سخت و بادوام تر در دیواره ها. باید اشاره کنم در زمان توقف در تپه های سانتا مونیکا دقیقا نمی دانستم دماقه خودرو را چگونه باید کنترل کنم که به گیاهان اطراف برخورد نکند. در واقع زمین خشک آن مطقه باعث بروز کم فرمانی و عدم دقت در حرکت خودرو شده بود. اما در نهایت این شاسی آنقدر خوب است که فشار های بیش از این را نیز به آسانی تحمل کند. فرمان همیشه دقیق است هر چند شما تله پاتی مود نظرتان را در مقایسه با هوندا آکورد نمی توانید با فرمان داشته باشید و همانند فرمان مزدا ۶ همه اسئرت نیست تا اطلاع دقیق از سطح جاده به شما بدهد.

 

هیچ کس مالیبو را نمی خرد تا یک خودروی اسپرت با موتور هشت سیلندر سوار شود. حقیقت این است که این خودروی جدید آنقدر خوب است که شما را در یک مسیر مستقیم به راحتی تمام به مقصد برساند. برای این مقصود جنرال موتورز سامانه ارتباط بی سیم ۴G LTE را همراه با یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی که به راحتی کار میکند را برای سرگرمی سرنشینان همراه کرده که مجهز به سامانه MY LINK شورلت است که در ارتباط و سازگار با سامانه Car Play  شرکت اپل کار میکند. همچنین سرنشینان عقب از گزینه هایی مانند درگاه اتصال USB, شارژ ۱۲ ولت و یک درگاه خانگی هوشمند برق استفاده کنند. در جلو نیز درگاه برق ۱۲ ولت و USB درست در مرکز داشبورد قرار داده شده است.

 

با توجه به مواد اولیه خوب استفاده شده در ساخت این خودرو حداقل به پای سایر خودروهای همرده خود می رسد و تنها از دو خودروی مزدا ۶ و فولکس واگن پاسات عقب می ماند. جایگذاری و مونتاژ قطعات در داشبورد بسیار خوب است و با رقبایی مانند کمری و آکورد همسان است.

 

فضای داخلی تنها کمی از کمبود فضا رنج می برد. از جایگاه راننده ستون A به قطر یک درخت سکویا حقیقتا دید راننده را به شکل غیر ایمنی کور کرده است. ضمن اینکه دسته دنده و جایگاه آن برای تغییر دنده خیلی اذیت کن است که انگار جی ام اصلا به آن توجهی نداشته است. اما در جایگاه سرنشینان عقب، کمی فضا کاملا حس شده که برای سه سرنشین بالغ مناسب نیست. هرچند در مورد فضای بالای سر داستان برعکس بوده و حتی افراد قد بلند نیز خیلی راحت خواهند بود.

 

با قیمت پایه ۲۵۸۹۵ دلاری Malibu LT در کلاس خود قیمتی بی رقیب دارد. تنها ایراد آن ئرداخت هزینه اضافی در صورت تمایل برای اتصال اینترنت است که باید بگوییم این شوی میان رده آنقدر نکات مثبت دارد که ورود یک رقیب کاملا جدی در حوزه سدان های خانوادگی را نوید دهد.